איך גיליתי שאבסולוט בטעמים נחשב למותג נחות?

פאנלים וולטאיים ליקב או לבית

השקה של NOAH 12 – ערק חדש בבעלות טמפו – גילתה לי שבעצם, מה שאולי חשבתם על אבסולוט בטעמים, הוא לא ממש מה שחשבתם על הסדרה לפני שנים

אבל לפני הכול- בשורות טובות: סוף-סוף יש גם לידוען ישראלי מותג אלכוהול משלו. הנבחר הוא ציון ברוך, השחקן, שיחד עם טמפו, משיק מותג ערק תחת השם NOAH 12. באקט לא ברור של גילוי נאות אציין שלא הוזמנתי למסיבת ההשקה, אבל אין בליבי דבר על העניין הזה; ממילא לא הייתי יודע מה ללבוש לאירוע.

ערק NOAH 12 מיוצר במפעל של ערק קעוואר, בו ביקרתי לפני כמה שנים. לצערי אין לי נתונים על המוצר עצמו, שלצד המוצר הנקי, מציג גם ערק עם לימון. אפשר לציין שלקעוואר יש סוגים שונים של ערק, כולל ערק לימון (תחת סדרת ה"קוקטיילים" שלהם).

כך או אחרת, על פי פרסומים זרים, המותג של ערק נח 12 נמצא בבעלות חברה-בת של טמפו, בשם "מאסטרפיס טים". החברה הזו – מאסטרפיס – הוקמה על ידי טמפו במשותף עם חברת רותנד'ש, היבואנית של וודקה ואן גוך, בשנת 2018. למי שלא זוכר, 2018 הייתה אותה שנה שבה נפסקו פיצויי-עתק לטובת חברת 'הכרם' על הפרת חוזה ההפצה של ואן גוך שהיה בין ארודן (שותפות אחרת של השותפים ברותנד'ש) כמה שנים קודם לכן.

אז איך כל זה קשור לוודקה אבסולוט?

כאשר רציתי לבדוק מי השותפים ב'מאסטרפיס' עליתי על החלטה של הממונה על ההגבלים העסקיים משנת 2018, שאפשרה לטמפו לשווק את המוצרים של ואן גוך ואחרים בבלעדיות.

בהחלטה הזו כתבה הממונה בפירוש כך:

"אם, לעומת זאת, נתייחס לשוק הוודקה בטעמים כשוק נפרד, הוא נשלט רובו ככולו על ידי ואן גוך, ולצידו פועל המותג "Three Olives", המשווק על ידי כספי משקאות חריפים בע"מ ונמנה בקטגוריית וודקה סופר פרימיום בטעמים יחד עם ואן גוך. מותג Absolut בטעמים המשווק על ידי טמפו, נמנה על קטגוריית הפרימיום, ונחשב מוצר נחות וזול יותר בעל נתח שוק שולי וזניח ביותר."

זו אחת הנקודות, אם לא הנקודה – העובדה שלא מדובר במוצר נפוץ או משמעותי – שהביאה את הממונה על ההגבלים העסקיים לאשר את ההסכם בין טמפו לרותנד'ש. אני לא יודע איך הגיעה הממונה על ההגבלים העסקיים למסקנה ש'אבסולוט בטעמים' הוא מוצר שנחשב נחות. האם היא התבססה על מחקר שוק שביצעה הרשות? אולי קיבלה נתונים מטמפו?

אני לא צרכן של וודקה בטעמים, אבל צריך לזכור שלאבסולוט יש לא מעט זכויות בתחום הזה, גם אם הוודקה משחקת היום במגרש הבסיסי מבחינת מותגים.

פניתי לרשות להגבלים עסקיים, כדי להבין מה היו מקורות המידע שלהם ומה כיוון אותם לאמירות הכל כך אגרסיביות. לא קיבלתי תשובה.


עדכון 2.9.2021. יום לאחר פרסום הכתבה, קיבלתי את התגובה הבאה:
"רשות התחרות בחנה במסגרת החלטת הפטור את תחום הפצת משקאות אלכוהולים וקיימה בחינה של תחום הפעילות  כפי שהרשות בוחנת בכל פעם שהיא מקיימת בחינה של תחום פעילות. כך למשל הרשות אוספת במסגרת הבדיקות נתונים ומדיע מצדדים שלישיים. על בסיס מידע שנאסף בבדיקות שמבצעת הרשות היא מקבלת את החלטתה."

שגיא קופר
פורסם בקטגוריה אלכוהול. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.