בספרד עלו מכירות יין בסופרים בכ- 63%

פאנלים וולטאיים ליקב או לבית

הספרדים אוהבים מאוד לבלות בחוץ, וחלק גדול מצריכת היין והבירה שלהם היא בבילויים שאחרי העבודה ובלילה. עכשיו הם נאלצים לצרוך את היין שלהם בבית, ומכירות יין בסופרים, מדווחת מרגריטה לוזאנו רואיז באתר Granada Hoy, עלתה בכמעט 63%

אני מנסה מדי פעם להבין מה עומד להשתנות בישראל, במהלך ובתום משבר הקורונה, או אחרי הבחירות לכנסת, מה שיקרה קודם. חלק מהניסיון מחייב גם הסתכלות לשווקים אחרים, ומה שקורה עכשיו בספרד, מעניין.

האתר מדווח על נתונים מעניינים שנאספו על ידי שימוש באפליקצייה שנקראת Gelt: החברה שמאחוריה משלמת כסף למשתמשים שמוכנים לדווח על הקניות שלהם.

האפליקציה דוגמת סדר גודל של 860,000 משתמשים מדי שבוע, ואלה קונים בסופרמרקטים של כל הרשתות הספרדיות, כך שהמידע ייחודי ומאפשר להבין את מצב מוצרי הצריכה הספרדית.

מכירות יין בעידן הקורונה

מכירות יין בעידן הקורונה (מקור: פיקסביי; Tumisu)

מה שמסתמן הוא כמה דברים עיקריים:

הדבר הראשון הוא שהספרדים עברו מהשלב שבו אוגרים מוצרים הכרחיים כמו נייר טואלט (כן, גם אצלם) אל השלב שבו הם מתחילים לקנות פריטים רגילים. שם הם כבר היו. עכשיו הם עוברים לרכישה של פריטים קפריזיים יותר, כאלה שנקנים בהחלטה של רגע, לא שונה בהרבה מקנייה בקו קופה.

מסיבות רשת ומכירות יין בהתאם

הדבר השני שאפשר לראות הוא מידת השפעתן של הפעילויות החברתיות השונות ברשתות החברתיות, שבהן לוקחים הספרדים חלק. פעילויות אלה, כמו מסיבות רשת, התכנסויות וירטואליות ואפילו טעימות מונחות על ידי יקבים ורשתות, מקלות על תנאי הסגר של הספרדים ומאפשרות  להם לשמור על קשרים חברתיים ולהתבדר ברגעי מנוחה ופנאי.

לאחר “רכישות הבונקר”, הספרדים נכנסו לשלב של “קניות הגחמה” . על פי נתוני גלט, בשבוע הראשון והשני של אפריל, המוצרים שצריכתם גדלה ביותר הם מוצרי נוחות וכיף, שמשמשים ללוות רגעי בילוי עם חברים, שמשתפים צפיה בסדרות טלוויזיה עם המשפחה. חלק מהמוצרים האלה הם יין או בירה שהספרדים לא יכולים לשתות בינתיים בבר. לצד יינות ובירה, הספרדים קונים גם מוצרים להכנת טפאסים ומנות קטנות (פינצ’וס) לבילוי עם המשפחה.

מכירות יין בסופרים עלו ב- 62.27%. רכישות בירה ומשקאות חריפים עלו ב- 77% וב- 36%, בהתאמה, ומה שעוד אפשר לראות הוא שהספרדים חזרו לצרוך בסכומים שלפני המשבר: סך החשבונית הממוצע הוא כיום כמו זה של ה- 11 – 14 במארס, אבל התמהיל של המוצרים שונה לגמרי והרכישות מתרכזות בעיקר סביב סוף השבוע, כמו בימים שקדמו למשבר הקורונה.

ובשורה טובה בכלל לחובבי היין הספרדי (וליבואנים בארץ): שלא כמו במדינה ים תיכונית אחרת, בספרד מתכננים יציאה מסודרת מהסדר, על פי תעשיות וענפים שמוגדרים חיוניים. בין השאר מדובר על מגזרים חקלאיים שונים, וככל הנראה ענף היין יהיה מהענפים שהעוסקים בו יחזרו מיידית לעבודה.

(מקור)

שגיא קופר
פורסם בקטגוריה יין, תהיות שונות. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.