דודי וייסמן וטוליפ: שידוך מעניין

פאנלים וולטאיים ליקב או לבית

אתמול פרסמה גלי וולוצקי בכלכליסט את הידיעה על כך שדודי וייסמן, באמצעות חברת ההשקעות של משפחת וייסמן קונה לא פחות מאשר 50% מיקב . האם רשתות השיווק המקומיות, am:pm בינהן, הן מה שמעניינות את ?כבר אומר שאני לא חושב שזאת הכוונה. גם בשיחה איתו, אמר לי הבוקר רועי יצחקי, המנכ"ל של יקב טוליפ וחברת השיווק 'אדום כהה', שלא השוק הישראלי הוא זה שמעניין אותו בעסקה עם דודי וייסמן.

ראשית הדגיש יצחקי את ההתאמה האישית בין שניהם: "למרות שזה היה רומן ארוך, של שבעה-שמונה חודשים, הייתה ביננו כימיה כבר מהרגע הראשון. וייסמן צנוע, מעורב חברתית ופילנטרופ אמיתי, ודוגל באותם ערכים שאנחנו גדלנו עליהם. היו לנו הרבה הצעות במהלך השנים ובמיוחד השנה האחרונה, אבל אף אחת מהן לא התאימה או עניינה אותנו גם מהפן הזה, נוסף על העסקי."

אז האם היה זה רק האופי של וייסמן והפעילות החברתית שלו? מה בכל זאת 'יוצא לטוליפ' מהעניין?

"עיקר העסקים של וייסמן, ואלה שיותר מעניינים אותנו, הם עסקי המשפחה בארצות הברית." מודה יצחקי. "אנחנו לא משווקים ברשתות שיווק בישראל ואין לנו עניין לשווק בהן – גם לא לגדול למיליון בקבוקים. אבל להכנס בצורה משמעותית יותר לארצות הברית בהחלט קורץ לנו. לוויסמן ישנן תחנות דלק בארה"ב ומרכולי 7-11 בשלוש ממדינות ארצות הברית – כולל טקסס, שצורכת לא מעט – ולנו יש עניין גדול להעזר בפעילות האמריקאית שלהם (לאו דווקא ב- 7-11). יותר מזה, אחד מהדירקטורים בחברות של וייסמן הוא יו"ר חברת הפצת המשקאות השלישית בגודלה בארה"ב, וכבר ישנן הבנות ביננו בעניין הפצה למסעדות וחנויות וכד'."

חברת ההפצה המדוברת היא Glazer's, שיושבת בדאלאס טקסס, אבל מפיצה לכ- 14 מדינות נוספות, מלבד טקסס וכולל קנדה. ארקנסו, אינדיאנה ואיווה הן לא בדיוק מדינות שוחרות כשרות, ומהבחינה הזו יהיה באמת מעניין. שלדון – "שלי" – שטיין, הוא ה- CEO של גלייזר'ס, שמפיצה עשרות מותגי יין ואלכוהול והרשימה ארוכה מאוד.

ישתנה משהו מבחינת הפוקוס והניהול? האם המשפחה הייתה צריכה השקעה, כדי לממן את פעילות יקב הבוטיק שהיא מקימה ויחשף בתוך חודש?

"בכל מה שקשור בתוכנית העסקית – לא, וגם כסף תודה לאל מעולם לא היה חסר לנו." אומר יצחקי. "יכול להיות שנכנס לרשתות המקומיות עם יינות בסיסיים מהיבוא שלנו, אבל לא שם אני רואה את היתרון. מבחינה כלכלית, לב העסקה הוא ביצוא לארה"ב ושם היתרון. היות וחברת ההפצה שקשורה בעקיפין בוויסמן היא חברת הפצה כללית, בלי קשר לשוק הכשר, אני רואה בה את ההזדמנות לפרוץ את המחסום הזה, ולהתקדם הלאה."

 

שגיא קופר
פורסם בקטגוריה יין, עם התגים , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.