Event Marketing: למה להשקיע בפסטיבלים?

פאנלים וולטאיים ליקב או לבית

כניסתו של החוק החדש בנושא פרסום אלכוהול מעלה שוב את השאלה עד כמה שווה בכלל להשקיע בפרסום מסורתי. מחקר חדש בארצות הברית מראה כיוון חשיבה מעניין – event marketing: איך זה יכול להועיל ליקב שלך?

בישראל מוכר כבר לא מעט נושא השיווק החוויתי. צורת שיווק שבה מייצרים חוויה סביב המותג או המוצר, באופן כזה שמה שהצרכן יזכור וישייך למותג הן חוויות חיוביות. ברוב המקרים, השיווק החוויתי מגיע כחלק מאירוע כלשהו, שבו הלקוח נחשף למוצר ולמוצרים או לחויות נלוות, שמתאימים לתדמית המוצר המבוקשת.

המספרים מדברים בעד עצמם

המספרים מדברים בעד עצמם

בתחום היין והאלכוהול השיטה מוכרת לא מהיום או מאתמול, ואירועי יין, בירה ומשקאות בכלל הם כבר לא עניין חדש. היתרון הגדול של אירועים וחוויות הוא המגע הישיר בין הצרכן למותג, ללא מתווכים: ללא עיתונים, טלויזיה או אפילו אתר אינטרנט. בוודאי שלא רשת חברתית כזו או אחרת. הצרכנים מכירים את היתרון הזה ו- 93% מהם אומרים עכשיו ששיווק אירועים מגיע אליהם טוב יותר מפרסום בטלויזיה, למשל. 89% אומרים שאירוע 'לייב' מספק להם הבנה טובה יותר של המוצר או השרות מכל מודעת עיתון, באנר, רדיו או תשדיר בטלויזיה.

עוד מגלה המחקר, שנעשה על ידי המכון ל- Event Marketing, ולכן צריך לקחת אותו עם גרגר של מלח, ש- 96% מהצרכנים אומרים שהם נוטים יותר לקנות את המוצר לאחר חוויה טובה, ויותר מזה: מתוך אלה שקנו את המוצר, 84% אומרים שהם מבצעים קניה חוזרת.

האם הנטיה לרכישה היא בגלל שיפור תדמית? בהחלט. 74% אחוזים מהנשאלים אמרו שיש להם דימוי חיובי יותר של מוצר לאחר אירוע שיווקי, ו- 59% מהנשאלים אמרו שהם מספרים על החוויה שעברו בתוך 48 שעות מהאירוע.

אנשי השיווק בחברות מובילות בארצות הברית כבר מכירים את הנושא ומעריכים אותו. מוצגי על כבר משתמשים בצורה משמעותית בחסויות, סיורים, אירועי רחוב, חנויות פופ-אפ וחויות בתוך חנויות, אירועי הדגמה והטעמה ועוד ועוד; הכל, כדי להביא את המוצר או המוצג לחיים.

האם הם רואים ברכה בעמלם?

מסתבר שכן: 72% ממחלקות השיווק של חברות פורצ'ן 1000 מדווחות על עליה משמעותית בשימוש באירועי שיווק חיים. 79% אומרים שהם מייצרים מכירות בעזרת כלי זה. 44% אומרים שהם משיגים תשואה של 3:1 מההוצאות שלהם על שיווק חוויתי, שהוא דבר לא זול בכלל. 15% מדווחים על החזרים של 5:1.

בישראל מכירים לא מעט אירועי יין ואלכוהול. פסטיבלים, תחרויות פתוחות לקהל, אירועי טעימה פרטיים ואחרים. שיטת השיווק הזו היא כאמור די יקרה במונחים של reach, אבל יעילה לטווחים הארוכים. למרות זה, עדיין לא רואים את השיטה הזו מנוצלת עד תום בישראל: אנחנו לא רואים את עולם היין עובד ופועל בסופרים וגם הקונספט של חנות פופ-אפ או חנות בתוך חנות עדיין לא מנוצל כאן.

קהל היעד

אני חושב ששיווק חוויתי ואירועי שיווק יכולים לעבוד על כל סוגי הקהלים ולא הייתי מתפלא אם המספרים האלה היו מתגלים כמשותפים לצעירים ומבוגרים כאחד. מה שכן, יש להתאים את המיקום וסוג האירוע לקהל – כמו שמתאימים כל מוצר!

שגיא קופר
פורסם בקטגוריה ארועים ותחרויות, תהיות שונות, עם התגים . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.