קרלסברג קופנהגן

פאנלים וולטאיים ליקב או לבית

בראבו לקרלסברג: מעוצבת, גם לנשים.

היא עשויה מאורז וחיטה, מגיעה בבקבוק שקוף, מעוצב לעילא ועושה כבוד לעולם המודרניסטי והנקי מאוד של דנמרק וקופנהגן. הבירה החדשה (2011 – 2012, בשוקים רבים בעולם) של פונה (גם) לנשים, בלי להיות ורודה, חנפנית או מטופשת. השאלה אם צריך או לא צריך 'עוד לאגר' היא לא רלוונטית כאן, לדעתי: מדובר פה באריזה, יותר מהכל, ובטעמים המתונים יותר שבתוכה, והמבט של עולם בירה המאסות אל עולם היין הממותג והלימוד ממנו.

אבל ראשון – ראשון, ואחרון – אחרון.

קרלסברג קופנהגן, הבירה החדשה של המבשלה הרביעית בגודלה בעולם, תהיה מרעננת וקלה, בלי סיומת מרירה מדי. היא מיועדת, אומרים בקרלסברג, לנשים ולגברים ששותים בירה, אבל מהווים דור חדש של מי שמסתכלים ונהנים מהחבילה השלמה של עיצוב, טעם ואיכות. משהו כמו שתייני יין לבן, שרוצים בקבוק בירה, בלי להבהל מהמחשבה.

הקומוניקט שקיבלתי מדגיש את עניין העיצוב, פעם אחר פעם. לא ספרתי, אבל המילה design מופיעה בו מספיק כדי לגרום לכל מקדם אתרים שעובד בתחום, להתחיל לחשוש: כל מי שמחפש 'עיצוב' בגוגל, עלול מהיום להגיע לתוצאות על בירה, ורק בגלל הפרסום הזה.

Jeanette Elgaard Carlsson, מנהלת מה שאפשר לתרגם אותו ל"חדשנות עולמית" בקרלסברג, אומרת ש- 98% מקהל היעד שאליו הם מכוונים עם הקופנהגן, מוצאים שהקונספט חדשני ומרגש. "מצאנו שיש הרבה צרכנים, במיוחד נשים, שמאוד מודעים לעיצוב כשהם בוחרים משקאות. ייתנו בהחלט סיטואציות שבהן הם ידחו בירה מסוימת ליד הבר, רק בגלל שהיא לא מתאימה להם מבחינה עיצובית."

 

קרלסברג קופנהגן

קרלסברג קופנהגן - מארז רביעיה

דנמרק – והעולם כולו

הבירה מתוכננת לשיווק מחוץ לדנמרק, כולל אירופה, שוקים מסוימים באסיה, אבל לא – בינתיים – ארה"ב. אני זוכר שנים, אי שם בשנות השישים והשבעים, שבהן העיצוב הדני היה שם דבר ו"הדבר". דניש אינטריורס של ג'ף טולמן, ודניש דיזיין היו החנויות לקנות בהן רהיטים בקווים נקיים מאוד, לבנים ומינימליסטיים. הרהיטים ההם, היום כבר בני ארבעים ויותר, עדיין נראים כאילו יצאו מהאטלייה של איזה מעצב משובח, חדשים ועדכניים. האם זה גם מה שיקרה ל'קופנהגן' ברגע שתושק מחוץ לגבולות דנמרק?

מאוד יכול להיות. היא לבטח שונה ובולטת אל מול הבירות האחרות בשוק, וגם אלה שמיועדות לכאורה רק לנשים. מבחינת צבע המוצר עצמו, היא מזכירה יותר סיידר, מאשר בירה. הבקבוק קרוב יותר לאיזה RTD מאשר, שוב, לבירה, אבל התווית והפקק הלבן הם אלה שעושים את החבילה לשונה בתכלית. לי היא מזכירה מאוד אריזה של מותג יין לבן מודרני, מהסוג שמוכרים בארצות הברית או באוסטרליה:

הקופנהגן היא משהו שבין יין לבן ושמפניה מודרנית, כמו ה- POP של פומרי, במקומות מסוימים. אם הרעיון הוא לקחת את הבירה למקומות שהם יין לבן נמצא, ושמפניה, מתאים גם מאוד לקונספט החדש והבינלאומי של קרלסברג, שאומר "This Calls for a Carlsberg". אם לא הייתם חושבים להרים בקבוק בירה ירוק לחייו של מישהו, אולי תחשבו פעמיים עם הבקבוק הזה…?

צילומים וסרטון – קרלסברג.

 

שגיא קופר
פורסם בקטגוריה ידיעות בירה, עם התגים , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.