ג'וני, ג'ק, סמירנוף ואבסולוט

פאנלים וולטאיים ליקב או לבית

ג'וני ווקר הוא מותג המשקאות המוביל בעולם, אבל הוא צריך לשמור על הגב שלו: ג'ק דניאלס מתקדם יפה מאוד…

The World's Top Performing Spirits Brands– מחקר חדש של IWSR ו- Just-drinks.com, מראה שג'וני ווקר הוא המותג המוביל בעולם האלכוהול, ומאשר שגם מותגים אחרים, כמו ג'ק דניאלס, אבסולוט וקפטן מורגן, עושים חיל.

ג'ק דניאלס

אולד מיסטר מוטלו היה בוודאי מחייך כיום בהנאה (צילום: יחצ בראון פורמן)

הדו"ח משלב את בסיס הנתונים של ה- IWSR (International Wine & Spirit Research) לגבי מכירות בנפח, שווי וגידול על פני חמשת השנים האחרונות, עם תוצאות סקר שעשה אתר Just-drinks.com בקרב מובילי דעה ואנשי תעשייה בבריטניה ובעולם, על מי היו המותגים המובילים של שנת 2010.

אחד מהמותגים הבולטים הוא ג'ק דניאל'ס, שחוגג השנה יום הולדת 161 ללם מוטלו, והגיע לכבודו למקום הרביעי מבחינת חוזק מותג, הרבה מעל המיקום התאורטי שלו, לו היה נשפט רק על פי הנפח שלו בשוק העולמי. יהלום הכתר של בראון-פורמן היה המותג היחיד מתוך שמונה הראשונים ברשימה, שלא היה שייך לענקיות האלכוהול דיאג'ו (הבית של ג'וני ווקר) ופרנו ריקאר (אבסולוט). בסך הכל הוא זכה בניקוד של 310 נקודות, מתוך 327 אפשריות, מה שזיכה אותו במקום הרביעי.

עוד אפשר לאמר על ג'ק דניאלס, הוא שהוא בלט בכל שקיבל יותר מארבע נקודות (סולם של 1-5) ב'בולטות': ציונו היה 4.10, בהשוואה למוביל – ג'וני ווקר – שקיבל 4.19. שני אלה היו היחידים שקיבלו מעל 4, בין כל מאות המותגים שנבחנו.

מותג אחר שבלט לטובה הוא אבסולוט, בעיקר על חדשנות: בעוד שבסך הכל מותג הוודקה הוותיק צועד "רק" במקום השלישי אחרי ג'וני ווקר וסמירנוף – שניהם של דיאג'ו – הרי שאבסולוט קיבל את הציון הגבוה ביותר על חדשנות – 3.73, בהשוואה ל- 3.35 של ג'וני ווקר ו- 3.30 של סמירנוף.

ומה לעתיד? נראה שדיאג'ו יכולים לשמוח: נשאלי הסקר של ג'אסט דרינקס נתנו לג'וני ווקר את הציון הגבוה ביותר בכל הקשור בפוטנציאל הגידול שלו בשנים הקרובות. הנתונים היבשים מראים גידול של 8.5% בשנת 2010, למכירות של 15.5 מליון ארגזי (9 ליטר) של ג'וני ווקר בשנה החולפת. המותג מוכר יותר ממליון ארגזים בשנה בשלושה שוקים: ארצות הברית, ברזיל ותאילנד ויותר מ- 500,000 ארגזים בשלוש מדינות אחרות: מקסיקו, אוסטרליה ויוון (שכנראה תצא השנה מהרשימה, ותוחלף בסין, אומרים ב- IWSR).

Just-drinks.com הוא אתר מידע, מחקרים וחדשות בריטי, שהפך – מאז יסודו בשנת 1999 – לאחד המכובדים והמוערכים בתעשיית המשקאות בעולם. דו"ח IWSR מכסה 125 מדינות ועוד תשע בתקצירים. הוא עוקב אחרי 16,000 מותגים שונים ומקטלג אותם תחת שבע רמות מחיר בכל קטגוריה. בסך הכל יש בו למעלה ממליון רשומות על מותגים שונים והביצועים שלהם, מאז שנת 1985.

שגיא קופר
פורסם בקטגוריה אלכוהול, עם התגים , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.