הכרם תפיץ בישראל את בירה באדוויזר

פאנלים וולטאיים ליקב או לבית

מותג הלאגר האמריקאי הוא מהוותיקים בעולם, ובירה באדוויזר נחשבת למותג האלכוהול המוביל בעולם, מבחינת ערך כספי

באדווייזר היא בירה לאגר זהובה, שמקורה בסנט לואיס, מיזורי. בעבר הייתה הבירה שייכת למשפחת אנהויזר-בוש, וכיום כל החברה – אנהויזר-בוש – היא חלק מתאגיד AB InBEV, שהוא תאגיד המשקאות הגדול בעולם.

הבירה עצמה היא לאגר אמריקאי די בסיסי, שחלקו מיוצר מאורז, מה שמעניק לה גוף מאוד קל, שמתאים לאקלים חם ובתור בירה 'קלה'. היא מתאימה לאוכל קל, לסושי ואוכל עדין בכלל, הרבה יותר מהרבה בירות מזרח-אסיאתיות שנמכרות בארץ.

אנחנו נוטים לצקצק קצת כאשר מדובר ב"באד", אבל האמת היא שיש לה היסטוריה: אדולפוס בוש, מהגר שהגיע לארה"ב מגרמניה, התחתן עם ביתו של אנהויזר (שגם הוא היה מהגר) וכך למעשה 'נכנס' לעסק. הוא היה כנראה פריק רציני מאוד של איכות, והבין שלא רק זו תוביל את העסק שלו קדימה, אלא גם הפצה יעילה. בוש היה הראשון בארה"ב שהשתמש בפיסטור, כדי להבטיח לבירה  שלו חיי מדף ארוכים, השתמש בקירור מכני בשלבי הייצור (ולא רק בקרח) והוביל את הבירה שלו בקרונות רכבת מקוררים; ואנחנו מדברים על 1875, פחות או יותר. מה שעוד הוא עשה, והיה חדשני, היה לבסס הרבה מהייצור שלו על בירה בבקבוקים, ולא בקגים.

החברה, אגב, זוכרת עד היום את המקורות שלה, כולל בתשדיר הפרסומת שלה מ- 2017, שנחשב אז כסוג של התרסה נגד מדיניות ההגירה של דונלד טראמפ

בירה באדוויזר בישראל – בהפצת הכרם

הכרם תפיץ את הבירה בארץ. AB InBEV פתחה כאן משרד ונציגות, שתוביל את כלל הפעילות שלה. פעילות שכוללת ניהול המרקטינג ועבודה מול השותפות היותר ותיקות שלה – מב"י שבאשקלון (סטלה ארטואה ומותגים בלגיים שונים) ותימקו, שמייבאת את קורונה.

אנשי חברת הכרם, רונית ואריאל אפשטיין, אומרים שהם נבחרו להפיץ את הבירה מבין כמה מתחרות או מתמודדות. למרות ההיסוס הראשון שלהם, אמרה לי רונית אפשטיין, העסקה הייתה טובה להם בסופו של דבר: "הכרם היא שחקנית משמעותית בשוק בירות הקראפט, אבל חסר היה לה מותג לאגר בינלאומי משמעותי. כניסתה של באדווייזר, עם כל המשאבים של AB InBEV, מעניק לה את ההזדמנות להיכנס למגרש הזה, שדורש משאבים כספיים ושיווקיים אדירים."

בירה באדוויזר בישראל – השקות ופעילויות שונות

בין פעילויות השיווק הראשונות של החברה בארץ יתקיים עוד השבוע אירוע BUDx הראשון: אירועים אלה הם מעין אירועי תרבות, שמשלבים מוסיקה ומסיבות עם אומנות; מעין טייק-אוף על אירועי TEDx, רק על ועם הרבה בירה. באירוע הראשון, שבו יושקעו כ- 2,000,000 דולר(!), יושם דגש על נשים, ויככבו בו DJ תל אביביות. מעבר לכך יש כוונה להמשיך ולשים דגש שיווקי בכלל על תל אביב.

בירה באדוויזר בישראל – תל אביב ויוקר המחיה

תל אביב נתפסת בעולם כעיר צעירה מאוד, תוססת וייחודית; שונה מאוד מהתפיסה של ישראל. זה לא חדש לנו. מה שכן עשוי להיות חדש, הוא זה שהעיר נתפסת כמעין בחן להצלחה: תצליח בתל אביב – תצליח בכל מקום. ההתמודדות מול מותגים קיימים קשה, הישראלים ממהרים לאמץ ולזרוק מותגים באותה מהירות והתחרות בשוק הקטן היא לא פשוטה.

לבאדוויזר יש כמובן יתרון גודל וכסף, אבל יש לה עוד יתרון: היות והניסיון האחרון שלה להיכנס לשוק היה לפני כ- 30 שנים, אף אחד מבני קהל היעד שלה לא מכיר אותה למעשה, אלא רק את התדמית שלה, וזו תהיה מה שיחליטו אנשי השיווק.

יוקר המחיה בתל אביב גבוה. בישראל, מחיר בקבוק בירה הוא הגבוה ביותר בעולם כמעט וחוצפת המסעדות בכל מה שקשור ביין משאירה אותי פעור פה בכל פעם מחדש. "הדבר הזה הופך את תל אביב לגן עדן למשווקי בירות פרמיום." אמר נציג AM Inbev. אותי אישית זה מצער, כי פחית באדוויזר, שהמחיר המומלץ לצרכן שלה בישראל הוא 10 ש"ח, נמכרת בבריטניה – במקום שממנו הבירה מגיעה למעשה לישראל – בלירה סטרלינג בודדת (בקניית 24 פחיות). משהו כמו 4.35 ש"ח.

אפשר ומן הראוי היה לחגוג באמת את הגעת ה'מלך' לישראל, ולהוריד קצת את יוקר המחיה, במקום לנצל אותו.

מחיר מומלץ לצרכן: שישייה (330 מ"ל)- 39.90 ₪  (שישיית סטלה עולה כ- 35 ש"ח)

מחיר מומלץ לצרכן:  פחית (500 מ"ל)- 9.90 ₪  (פחית גולדסטאר 500 מ"ל עולה כ- 8.5 ש"ח)

ניתן להשיג  בכל רשתות השיווק המובילות, חנויות האלכוהול, ברים ובמסעדות הנבחרות

שגיא קופר
פורסם בקטגוריה בירה, טעימות. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.