יקבי כרמל משיקים נראות חדשה וסדרת יין חדשה

יקבי כרמל, בעבר יצרנית היין הגדולה בישראל, בוצרת כיום 10,500 טון ענבים, שחלק גדול מהם הולך לתירוש וליינות קידוש. מזה שנה לערך שהאסטרטגיה של היקב היא להתרכז ביינות המאסה שלו, בעיקר בנקודות המחיר של 20 – 25 ש"ח

ובנקודה זו, אומרים מנכ"ל היקב, נדב ארנס, ואנשי השיווק שלו, היקב נוחל הצלחה. מסרים של 'יין לזמנים שמחים', ולהיות שם בזמנים השמחים של המשפחה ובאירועים, עובדים ככל הנראה, כיון שהיקב רואה צמיחה וגידול במכירות, במספרים כמותיים.

כרמל אקסלנס

כרמל אקסלנס: רק דוגמא למדליון הלוגו.

בשנת 2018 הראה היקב רווח, אומר ארנס, בן למשפחת כורמים ותיקה, שהגיע לכרמל בשנה שעברה, שנה שבה נכנס יינן חדש-ישן ליקב, יפתח פרץ.

היקב עורך שינויים בעיצוב התדמית שלו, ואתם צפויים לראות עכשיו את הלוגו הוותיק, אחרי שעבר מתיחת פנים, על גבי הבקבוקים בסדרות הנמוכות. בנוסף, יוצאי היקב סדרת יין שתדבר לקהל צעיר – בני 20 – 25, בנקודת מחיר של 20 – 22 ש"ח. קצת הרבה סדרות יין יהיו בסופו של דבר, אבל לפחות יוכלו אנשי כרמל לנווט בין הטיפות ברשתות השונות, בקווי הקופות, בין "ארבע במאה" לחמש, וכו'.

היינות הזולים – נקודות מחיר של 20 – 30 ש"ח – לא קנו אותי, וכנראה גם פחות מעניינים את מרבית מי שקוראים את השורות הללו (לא אהבתי את השיראז קברנה סוביניון 2018 בסדרת אקסלנס) מה שכן הופתעתי ממנו לטובה היה הקברנה סוביניון שיראז בסדרה האזורית של היקב, בציר 2014: יין מלא פרי, מהנה מאוד ולא כבד, מאוזן ורענן. אני לא זוכר אם טעמתי אותו בעבר, אבל את בציר 2013 אני זוכר מאוד לטובה, ובציר 2014 טוב כמעט כמוהו (89).

לסיכום: אני מקווה שכרמל, עם כל שימת הדגש על turn over של יין, כסף מהיר בקופה וכל זה, לא ישכחו את היינות בסדרות הגבוהות. אני מקווה שהמיתוג החדש יטפל בעיצוב המז..ע של סדרת Vineyards ובזאת יהיה סבבה.

 

 

 

שגיא קופר
פורסם בקטגוריה טעימות, יין. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.