טמפו: אפליכם בלונד, מורטי, רד סטרייפ ועוד איזה "משהו"

מחדשת את היבוא של מורטי האיטלקית, מביאה בלונד של אפליכם, ג'מייקנית בשם רד סטרייפ ומוצר שנקרא "Desperados", שהוא משהו שבין שנדי למשהו אחר

אני ממש רוצה לברך את טמפו על שובה של אפליכם לשוק הישראלי, אפילו אם לא מדובר בבירה הכהה, אלא בבלונד: אפליכם הייתה אחד ממותגי הבירה האייקוניים שטמפו הביאה ארצה לפני משהו כמו 10 או 15 שנים, בעידן הקצרצר שבו פרח כאן יבוא כמעט מחתרתי של מוצרים מעולים. אפליכם נקנתה על ידי באותו זמן, דבר שאפשר לטמפו לעשות ניסויים ביבוא מוצרים יחודיים מאוד.

מה שמגיע עכשיו הוא כאמור האפליכם בלונד: גרסת הבלונד של הבירה – גרסא מרירה וטובה, בעלת אחוזי אלכוהול יחסית גבוהים (6.7%), מראה זהוב יפה וקצף לבן ועמיד. המחיר הוא 8 ש"ח לבקבוק של 330 מ"ל.

אפליכם, רד סטרייפ, מורטי ודספרדוס

מגוון בירות חדשות של טמפו

ומהטוב – לפּחות מרגש, אבל לְפחות טוב:

בירה מורטי אותנטיקה, הבירה האיטלקית, מגיעה עכשיו גם היא. זהו סיבוב שני של המותג בארץ. בזמנו אני חושב שהיה שייך לסאב מילר, החליף ידיים (היינקן) ועכשיו הוא כאן. זהו לאגר יחסית מריר – מעין IPA מאוד עדין -בעל יובש טוב וגוף קל, אבל לא חסר אופי. לא הבירה האיטלקית הכי טובה שיש, אבל טובה ולפחות לא "עוד לאגר". 4.9% אם אני זוכר נכון, 6-7 ש"ח לצרכן, מחיר מומלץ.

ועכשיו לשני הדברים שאני חושב שהם על גבול המיותר:

רד סטרייפ הוא שמו של מותג לאגר ג'יימקני. הוא מגיע בבקבוק שמנגוץ בנפח של 330 מ"ל, עם סרט אדום לרוחב הגוף. זהו לאגר חסר אופי לחלוטין, קל ולא ארומתי, שמזכיר, במקרה הטוב, נשר לעניים. לו היה לפחות מיוצר בג'מייקה, ניחא, אבל הגרסא הזו – שעל התווית שלה כתוב "Born in Jamaica", להבדיל מ- Brewed in Jamaica בגרסא האמיתית – מיוצרת על ידי היינקן בהולנד. למה לבזבז על זה הובלה ולוגיסטיקה, לא ברור לי.  6-7 ש"ח, אם אתם מוכרחים.

ולסיום, דספרדוס: סוג של משקה מאלט בטעם טקילה. ולימון. הדבר הזה, שעל התווית שלו כתוב "בירה חזקה" בגלל תכולת אלכוהול של 5.9%, יוצר לראשונה על ידי בראסרי פישר בסטראסבורג שבאלזס, ולמרות שהרבה דברים טובים מגיעים מחבל הארץ הזה, זה לא אחד מהם: מדובר במשקה שזכה בארה"ב לכינוי Spirited Beer, כיון שיש בו "עקבות" של טקילה.

כמה עקבות? לא ברור, אבל הקמפיין האמריקאי טען שמשקה מעורבב עם לאגר שיושן בחביות טקילה. על הבקבוק כתוב "בטעם".

אני לא יודע. לי זה נטעם כמו שנדי די בינוני ומיותר לחלוטין וגם כאן יש יותר נזק סביבתי בעצם היבוא של הדבר הזה, מאשר תועלת צרכנית. (7-8 ש"ח ל- 330 מ"ל).

בארה"ב, אגב, היינקן הפסיקה את המכירות של המוצר.

Share
שגיא קופר
פורסם בקטגוריה בירה, טעימות, ידיעות בירה, עם התגים , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.