מרכז מבקרים ב- 150,000,000 ליש"ט?!

דיאג'ו, היצרנית של ג'וני ווקר, הכריזה על תוכנית לבנייתו של מרכז מבקרים למותג הדגל שלה – גוני ווקר. ההשקעה "גדולה"…

יצרנית הוויסקי (ושאר מיני אלכוהולין) הענקית הודיעה על השקעה של 150 מליון ליש"ט בסקוטלנד בשנים הקרובות, בנוסף על השקעה בסכום של 35 מיליון ליש"ט שהיא תבצע במזקקות שלה בסקוטלנד.

חלק ניכר מהסכום הזה – ובתעשייה כבר מדברים על כך שמדובר בכולו – יוקצה לבניית מרכז מבקרים חדש לג'וני ווקר, המותג שבנה את דיאג'ו.

המרכז אמור להיות מוכן לחגיגות ה- 200 של הוויסקי, שיחולו בשנת 2020. הבעיה היחידה היא שכרגע אין מיקום למרכז, שאמור להיות מוקם באדינבורו עצמה.

האם יש סיכוי להחזיר את ההשקעה?

אני לא חושב שיש מקום לדאגה. בשנה החולפת ביקרו במזקקות של דיאג'ו לא פחות מאשר 440,000 מבקרים – תיירים מכל העולם. מדובר בעליה של 15% לעומת השנה שקדמה לה. מרכז המבקרים של גינס – ה- Storehouse (גינס הוא חלק ממותגי הקבוצה) – הוא האטרקציה בתשלום מספר אחת באירלנד, עם 1,700,000 מבקרים בשנה.

ומה מעבר לזה?

מוקדם יותר השנה הכריזה דיאג'ו שיש לה כוונה להשקיע בקידום קטגוריית הסקוטש, ולהפוך אותה לקטגוריית המשקאות המיובאים מספר אחת בסין.

לא רע בתור יעד.

שגיא קופר
פורסם בקטגוריה אלכוהול, תהיות שונות. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.