סינגל מאלט ויסקי ישראלי ראשון – של Milk & Honey

המזקקה התל אביבית מתחברת ל'הכרם' לצורך הפצה, ממנה מנהלת שיווק, עושה מיתוג מחדש והכל, עם ארבעה מוצרים

לא כתבתי כאן מעולם על מילק אנד האני, מזקקת הוויסקי התל אביבית, אבל הנה הזדמנות:

המזקקה, שהחלה את דרכה לפני כארבע שנים, מוציאה עכשיו ויסקי של ממש, כלומר מוצר שהוא בן יותר משלוש שנים. את המהלך היא מלווה בהסכם הפצה עם "הכרם".

המוצר החדש הוא ויסקי סינגל מאלט (לתת מאנגליה) שיוצר על ידי תומר גורן, המזקק של מילק אנד האני, עוד כשהמזקקה הייתה בחיתוליה והוא עסק בנסיונות להגיע למתכון שישמש אותו לאחר מכן. העבודה נעשתה בקיבוץ, במשקקה דודית קטנה, והתוצרים הועברו לחבית אלון אמריקאי חדשה. איש צנוע, שהייתי שמח לשמוע יותר ממה שיש לו לומר, אבל אפשר לקרוא דברים בבלוג שלו.

שנתיים וחצי שהתה החבית הזו במחסן לא מבוקר טמפרטורה בקיבוץ, והתזקיק התיישן והתבגר מן הסתם במהירות. בשלב מסוים כבר הייתה המזקקה מוכנה במבנה החדש שלה, ולאחר מכן הועברה החבית לתל אביב, למבנה ממוזג.  אחרי שלוש שנים וחודשיים בעץ, החליטו במזקקה להוציא את המוצר כסינגל בארל, במהדורה מיוחדת לאספנים.

מדובר בחבית 225 ליטר, כך שלאחר הדילול והבאה ל- 46% אלכוהול, יש משהו כמו 390 בקבוקים (700 מ"ל). אלה יימכרו בשלל אירועים ובשלל צורות, בין אם במספר קטן של חנויות ובין אם במכירות מקוונות. המחיר הרשמי יהיה 450 ש"ח, אבל קברניטי המזקקה מקווים שהסקרנות ויצר האספנות יעלה את המחיר שיקבלו עבורו במכירה הפומבית שיערכו. אריאל אפשטיין, מנכ"ל הכרם, שתפיץ את המוצרים, אומר שהוא לא 'ידגור' על 100 הבקבוקים שיקבל להפצה, אבל גם הוא מניח שהחנויות לא ימכרו אותו במחיר המומלץ לצרכן.

נוסף על המוצר הזה, יש בין המוצרים עוד new make – תזקיק שלא עבר יישון והוא מיועד להיות ויסקי, מוצר צעיר נוסף, שכן עבר התיישנות, וג'ין.

מילק אנד האני ניו מייק
תזקיק לא רע, פירותי ומעט ירקרק. דילול במעט מים מקפיץ אמנם מאוד את האלכוהול, אבל משאיר משקה עם מעט מתיקות והרבה חריפות, וסיומת על גבול היבשה.

מילק אנד האני סינגל בארל יאנג סינגל מאלט
מאוד שוקולדי, עם הרבה קקאו קלוי. גם פה, המים מוציאים משהו מתוק, עגול, בעל גוף בינוני-מלא. הסיומת יבשה, עם קצת מרירות ומנטה.

מילק אנד האני סינגל מאלט ויסקי
מסדרת "הנסיונות". למרות הזמן הקצר בעץ (שלוש שנים בלבד) הייתי שמח ליותר מורכבות במוצר הזה; במיוחד אחרי כל ה- sales pitch האמריקאי המאוד ארוך והדי מעיק שחוויתי במסיבת העיתונאים על ידי אחד ממייסדי המזקקה. האף מאוד פטרולי, מריר, והפה עם חריפות מאוד גבוהה. מים מאזנים קצת את החריפות, ומוציאים מתיקות.

סיכום: שהאספנים יאספו. אני מעדיף לחכות. בהצלחה.

Share
שגיא קופר
פורסם בקטגוריה אלכוהול, ויסקי, עם התגים . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה