רמת הגולן רום 2012

אחרי שלוש שנים, יקב רמת הגולן מוציא יין חדש בסדרת יינות "רום" שלו, והפעם מבציר 2012

בציר 2012 הוא הבציר העשירי לשיתוף הפעולה של זלמה לונג עם יקב רמת הגולן. שיתוף פעולה שהחל בשנת 2002 ועיקרו השבחת כרמים וייעוץ גם בגישה ליינות חדשים. ה"רום" הוא יין שנוצר על ידי לונג וויקטור שונפלד ובניגוד ליינות אחרים, בהם מעורבים כל הייננים, ביין הזה מעורבים רק שניהם.

ההזדמנות הייתה טובה גם למנכ"לית היקב, ענת לוי, להציג את השינויים שעשתה ביקב ולהדגיש ששיתוף הפעולה האחרון שלה, עם האחים שקד, הוא שת"פ לוגיסטי בלבד: "התוצאות של היקב בשנתיים האחרונות מצוינות," היא אומרת, "והחיבור לשקד הוא ברמת חברת ההפצה המשותפת בלבד." רמה"ג שינו את מבנה מחלקת השיווק שלהם כך שתתאים לקונסטלציה החדשה עם שקד, העבירו את כל נושא השיווק והמכירות – כולל חו"ל, שנשאר בידיה האמונות של יעל גיא* – תחת יואב דור – ולדבריה של לוי ישאירו כך את הדברים לפחות בתקופה הקרובה (עד אולי מינוי מנהל/ת לירדן inc).  מבדיקה לאחור של מה שרמה"ג פרסמו בעבר, מדובר כן על חברת מכירות והפצה – ולא רק הפצה (לוגיסטיקה) – כך שאנשי המכירות ימכרו את כל הסל, בעוד ששני הגופים יעסקו בשיווק וקד"ם נפרדים.
* אחרי שנשאלתי בעניין הזה: ממה שהבנתי במסיבת העיתונאים, יעל גיא ממשיכה לטפל בשיווק לכל העולם מלבד ארה"ב, תחת המנכ"לית, אבל נוצר מעין think tank  לחשיבה שיווקית משותפת ליצוא ולשיווק בישראל, שינוהל על ידי יואב דור (שבנושא היצוא ממשיך לטפל בארה"ב).

דברים נוספים שקשורים ביקב הם הליכה לכיוון של קיימות ויין – לוי רואה במגמה הזו אחת המגמות הצרכניות החשובות כיום – דבר שהיקב לומד אותו כבר מספר שנים. בעניין הזה הם עובדים על קבלת הסמכות מתאימות גם ליקב הרי גליל.

בעניין הכרמים ויינות עתידיים: בציר 2012 יראה יינות נוספים, כולל קצרין אדום, אבל בציר 2015 יהיה הבציר האחרון למוסקט של יקב רמת הגולן; הכרם נעקר ולא יהיה יותר מהיין הזה בפורטפוליו של היקב. חובבי הקינוח שביננו יצטרכו אם כך להסתפק בגוורטצרמינר לסוגיו ובמוסקטו, שיישאר בפורטפוליו.

במסיבת העיתונאים הוצגו מספר יינות מבציר 2012. טלי סנדובסקי, ייננית היקב, הייתה זו שהציגה את הרום ואת היינות הבאים, כחלק מהצגת השנה, משהו שהיקב עושה בכל הצגה של הרום. לגבי השנה עצמה, היא אמרה, אם 2010 הייתה שנה חמה, 2011 – שנה קרה, הרי ש- 2012 הייתה שנה ממוצעת וטובה, ללא אירועים מיוחדים מלבד שרב בסוף תקופת הגידול, ש"סגר" למעשה את הבציר. שנת 2013 הייתה דומה, והיא – סנדובסקי – הייתה חותמת בשקט על בצירים דומים לזה של 2012.

ירדן ברוט בלאן דה בלאן 2008
הזדמנות נוספת לטעום מהיין הזה, שעושה בית ספר להרבה יינות מבעבעים מיובאים ואין דומה לו בין היינות

ירדן רום

ירדן רום (צילום: כפיר חרבי)

הישראליים מסוג זה: מוס נעים ותחושת פה טובה מאוד. יין בעל אף נעים וטרי, עם מעט שמריות והרבה תפוחי עץ ירוקים. חמיצות טובה בפה, מינרליות ויובש טוב, שנשבר על ידי מעט מתיקות דבלים (5 גרם סוכר) ממש בסיומת. (90)

ירדן מרלו 2012
למרות שענת לוי מדברת על המרלו ועל תחייתו העולמית, עדיין בישראל קשה לדבר עליו כעל זן מכירתי מאוד. השמועות מדברות על יינות מרלו שמחירם לצרכן מגיע ל- 120 ש"ח ונמכרים ב- 25 ש"ח לחברות וארגונים שמזמינים וקונים חבילות שי. הקהל הישראלי כנראה מצביע ברגליים ומעדיף קברנה סוביניון כיין אדום בעל שם "צרפתי". אם כבר, אז כבר, אולי.

תכל'ס הירדן מרלו 2012 טוב מאוד: הוא מעט מתקתק באף הראשון, עם עץ קל, נעים. יש בו מעט תפוזיות בשוקולד, והפה חלק-קטיפתי ובעל חריפות מאוד עדינה. הסיומת יבשה, טובה, והחמיצות טובה גם היא. יכול להיות מעניין עם ברווז טוב. (89)

ירדן סירה 2012
פרי סגול על רקע בשרני, באף הראשון. בהמשך – מעט פרחוני. הפה חלק וטוב, מתובל וטאני, עם פלפל לבן טוב. יין מאוד נעים, לא כבד ולא מתוק, עם שמץ מרירות בסיומת. (89)

ירדן קברנה סוביניון 2012
מאוד מאוד סגור. גוף יחסית קל לשני היינות האחרים – הרבה יותר אלגנטי – חלק. זה יין מעניין, טיפה ירקרק, שמורגש שהוא עדיין צעיר מאוד. לא כל כך בגלל חמיצות גבוהה או טאנינים עוצמתיים (מאוד מאוזן ו"רגוע"), אלא יותר בזכות הסך-כל שהוא מגיש. (90).

ירדן רום 2012
בלנד של 47% קברנה סוביניון, 30$ מרלו והיתרה סירה. הענבים מגיעים מהחלקות של זלמה לונג, שנמצאות בטיפולה הישיר (היא מבקרת בארץ פעמיים בשנה) ומחלקות מובחרות אחרות. היין עובר התבגרות בעץ חדש – כשתשעה חודשים בנפרד ואז חיתון של שנה, הכל בעץ חדש.

העץ החדש מורגש כמובן, אבל זה סוג היין: גדול, רחב ומאוד "משכנע". מעבר לכך יש הרבה פרי סגול כהה, מעט ירקרקות מהקברנה. הפה קטיפתי מאוד, עבה ובעל חמיצות טובה, מינרליות וסיומת ארוכה, רק טיפ-טיפה חלשה (ממש נגיעה בסיומת). (92)

המחיר? 465 ש"ח. 85 ש"ח יותר מאשר רום 2008, שהושק בשנת 2012. הרבה כסף. מהיין יוצרו כ- 30 חביות. כשליש מהיין מיועד לשוקי חו"ל.

 

Share
שגיא קופר
פורסם בקטגוריה יין, יין, עם התגים , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה