למות: ג'וני ווקר מחוץ לרשימת המותגים המובילים

עוד פנינה מרשימת ה- IWSR: סקוטש כבר לא מוביל את קטגוריית הוויסקי וג'וני ווקר נדחק החוצה. מה קורה בעולם?

יש מי שישמחו מאוד עם הידיעה הזו, שהתפרסמה לאחרונה: קוניאק הנסי, מבית LVMH, הוא בשיא רשימת ה- IWSR  של שנת 2014. מה שפחות משמח, הוא שג'וני ווקר ירד למקום ה- 34 ברשימה.

ג'וני ווקר מאחורי הנסי - הרבה

ג'וני יוצא… זמנית…?

ג'וני ווקר לא לבד: אין בכלל סקוטש ברשימת עשרת המשקאות המובילים של IWSR, למרות שככלל, לסקוטלנד יש מספר המותגים הרב ביותר ברשימה. המותגים הצומחים ביותר הם מאירנלד וארצות הברית, וקטגוריות ויסקי אלה דחקו את הסקוטש למטה.

הרשימה כוללת 142 מותגים שונים (על בסיס נפח מכירות, מחיר ארגז ממוצע וצמיחה בנפח). העובדה שהנסי נמצא במקום הראשון מעידה מאוד על המותג, שצמח מאוד למרות הקושי בקטגוריית הקוניאק והברנדי. הנסי צמחו ב- 10% בארה"ב בשנה החולפת, והגיעו ל- 5.2 מליון ארגזים במכירות עולמיות ב- 2014.

ג'ק דניאלס – מספר 2 ברשימת הוויסקי – צומח בזכות מוצרים נלווים כמו הטנסי דבש והפייר. שלושת המוצרים האחרים ברשימת החמישיה הפותחת הם ג'יימסון, גריי גוס וג'ים בים.

הנפילות במכירות של ג'וני ווקר ומותגים רבים אחרים נובעות מקשיים בשוקי מזרח אסיה: ג'וני ירד בשוק הדיוטי פרי ב- 4.5% ב- 2013.

Share
שגיא קופר
פורסם בקטגוריה אלכוהול, יין, תהיות שונות, עם התגים . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *