מי בא למזקקה?

לידיעת החבר (של מישהו, אני מניח) השר מחזיק תיק התיירות באופן כלשהו, יריב לוין: 77 מיליון דולר הוציאו בשנה שעברה מבקרים במזקקות ויסקי בסקוטלנד. הלוואי עלינו המספרים האלה, באיזושהי אטרקציה

לא מעט מדברים אצלנו על ביקורים ביקבים וסיורי יין, ועדיין, למרות הפוטנציאל הגדול, התחום הזה מדשדש, ושמור לאוטובוסים מעטים בלבד. אז הנה, קצת כדי לחמם את האוזניים, נתונים מתעשייה מקבילה בארץ אחרת:

ה- Scotch Whisky Association (SWA) פרסמו את נתוני המבקרים שלה במזקקות סקוטלנד בשנה שעברה והמספרים מדהימים: קודם כל, מדובר בעליה של 6% משנה שעברה ו- 15% עליה יחסית ל- 2010. רוב המבקרים הגיעו מסקוטלנד ויתר חלקי הממלכה המאוחדת, ואז מארה"ב, צרפת וגרמניה. האחרונות מהוות את השוק העיקרי של ויסקי סקוטי בעולם (בכסף).

Glengoyne

להביא את ההזקקה לחיים: גלנגוין (אתר המזקקה)

בסך הכל ביקרו במזקקות 1.5 מליון חובבי וחובבות ויסקי, שהשאירו בדלפקי מרכזי המבקרים סכום מצטבר של 50 מליון ליש"ט – כ- 77.5 מליון דולר. כל אורח השאיר בממוצע 32.5 לירות שטרלינג על דמי כניסה וטעימה, מזכרות וקפה.

אגודת הוויסקי הסקוטי אומרת שהרבה מהעליה בתיירות למזקקות אפשר לזקוף למאמצים שהמזקקות עושות כדי לפתח את התחום: שיפוצים במרכזי מבקרים וסיורים מעניינים יותר, ביקבוקים שאפשר להשיג רק במרכזי המבקרים וכן סדנאות ערבוב וטעימה מיוחדות או אישיות. לכל אלה, אומרת ג'ולי הסקת'-ליירד, סגנית מנהל ה- SWA, השפעה לא רק על תעשיית הוויסקי, אלא גם על המלונאות וההסעדה בסקוטלנד.

לדף ה- infographics

 

Share
שגיא קופר
פורסם בקטגוריה אלכוהול, יין, תהיות שונות, עם התגים , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה