הנסי 250

הנסי, יצרנית הקוניאק הגדול בעולם, חוגגת 250 שנה לייסוד הבית, ועושה את זה עם בלנד שבני תמותה רגילים עשויים לחשוב על רכישת בקבוק ממנו

בשנים האחרונות אנחנו רואים המון בתי קוניאק, מזקקות ויסקי ובתי טקילה משיקים מהדורות מיוחדות של משקאות שונים שלהם, לציון אירועים כאלה או אחרים. ברוב המקרים, מדובר באיזה בקבוק קריסטל מפונפן, שמכיל נוזל מאיזו חבית שכוחת מחסן, שאף אחד לא יהנה באמת יהנה לשתות ממנו: לא בגלל המחיר, ולא בגלל הטעמים; המשקאות האלה הם בחלק יותר גדול של המקרים בני עשרות שנים ומאות סיבובי עץ למינהו והטעמים בהתאם. ואני לא אומר את זה בגלל שאני מקנא במי שיכולים להרשות לעצמם.

אולי קצת.

בכל אופן, אם נניח לרגע לניתוח האישיות המיזנטרופית שלי, אפשר לומר שהמהדורה החגיגית החדשה של הנסי עושה הרבה הבדל ודי הרבה שכל: יצרן הקוניאק הגדול ביותר מוציא בלנד במחיר של 600$ לבקבוק (בחו"ל – בישראל המחיר אמור להיות סביב 2550 ש"ח). המחיר הזה מאפשר לדי הרבה לקוחות נאמנים של הנסי לחשוב – אולי עם חברים, אולי בעצמם – על רכישת בקבוק. בניגוד לתווי מחיר של 15K$ וצפונה, שמשאירים את חובבי המשקה האמיתיים עם הלשון בחוץ, הפעם גם מי שלא גר בסין או במוסקבה יכול ליהנות מסמן חגיגי.

כמות הקוניאק מזערית, ביחס לגודלו העצום של הבית: 62,500 בקבוקי ליטר, שיוצרו מ- 250 חביות בנות 250 ליטר. מתוך כל אלה הוקצו לישראל 240 בקבוקים, שלדברי עידן בבלי, מי.ד. עסקים שהיא יבואנית הנסי, 50% מהם כבר נמכרו. "ככלל," הוא אומר, "ישראל נמצאת במקום ה- 15-16 במכירות הנסי בעולם, ומדובר בעשרות אלפי בקבוקים מסוגים שונים, ולא רק VS או VSOP. היום מוזגים הנסי בצ'ייסרים בבארים ומערבבים במשקאות שונים במסעדות ואפילו בחופים; תוצאה של עבודה בת שנים ארוכות עם ברמנים, מסעדנים ואנשי מכירות." כל הקשור בשוק הקמעונאי, בבלי מכיר בעבודה המצוינת שעשה במהלך השנים הדיוטי פרי בכל הקשור במותג שהיה בוודאי הקוניאק הפופולרי ביותר על מדפי הנתב"ג. היום, לאחר שמחיר בקבוק נחתך כמעט בחצי (לכ- 155 ש"ח), הוא קוצר את הפירות.

הנסי 250 הוא בלנד של כ- 100 או דה וי שונים, בני 15-35 שנה. גם כאן ישנו בעיני מסר, שאומר שאפשר ליצור בלנד חגיגי מקוניאק שהגיל שלו עדיין בתחום הסביר. בטעימה, המשקה לא נראה שמכיל יותר מדי מהצד הקשיש יותר, אלא להפך: הייתי מהמר שיש בו לא מעט מהצד הצעיר יותר. הוא מאוזן מאוד, רחב ומתובל. יש בו ארומות של ציפורן ומשהו ירקרק – כמעט מנטולי. כל זה בא על רקע עץ, אבל לא כבד או מתוק מדי. גם עם הסגנון המתקתק של הנסי, הקוניאק יבש, די חד ובעל סיומת מתובלת וארוכה.

ואגב כמויות הנסי? ארבע יצרניות הקוניאק הגדולות – הנסי, מרטל, רמי מרטן וקורבוזייה – מהוות משהו כמו 85% מייצור הקוניאק. מעבר להן ישנם עוד כמעט 200 בתים. הנסי מייצרת כ- 50 מליון בקבוקים בשנה – כ- 40% מהשוק – ויותר מכל שלוש המתחרות הבאות שלה, ביחד. הנסי היה המשקה החביב על קים זו'נג איל (אביו של המופרע הנוכחי), שהוציא משהו כמו 700,000$ בשנה על קוניאק הנסי פרדיס, גרסת הקוניאק היקרה, שנמכרת בכ- 800$ לבקבוק.

 

Share
שגיא קופר
פורסם בקטגוריה אלכוהול, יין, עם התגים , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה