גמלא עובר רענון בארץ ותהפוכות בארה"ב

פאנלים וולטאיים ליקב או לבית

גמלא, אחת הסדרות הוותיקות והמצליחות ביותר של יקבי , עוברת 'חיזוק' שיווקי – תקשורתי בימים אלה. הסדרה, שבה מגוון של יינות זניים, עומדת במרכזו של קמפיין, שיקשור את המותג לרגשות שונים, באמצעות שירה: "גמלא. כל הרגשות מתעוררים." בארצות הברית יימכרו חלק מהיינות תחת שם חדש – Gilgal.

גמלא מעורר רגשות, גם געגוע. יהלי סובול

גמלא מעורר רגשות, גם געגוע. יהלי סובול. מודעה של ברוקנר נטע

"מיכה שטרית, חמי רודנר, יהלי סובול, דניאלה ספקטור ועלמה זהר, מעוררים את כל הרגשות", אומרים ביקבי רמת הגולן, ומסבירים שחמשת היוצרים חיברו שירה על הרגשות שיינות הסדרה מעוררים בהם: נקשר למקומות, לאנשים, לריחות וטעמים. לאירועים, לזיכרונות מתוקים ולעתים נוגים, לרגעים קסומים, ויותר מכל, נקשר לרגשות. רגשות אותם הוא יוצר, משחרר, מעצים, מעורר.

  • "השתוקקות", מיכה שטרית, בהשראת יין גמלא קברנה סוביניון
  • "שלווה", חמי רודנר, בהשראת יין גמלא שרדונה
  • "געגוע", יהלי סובול, בהשראת יין גמלא מרלו
  • "משיכה", דניאלה ספקטור, בהשראת יין גמלא סנג'ובזה
  • "אושר", עלמה זהר, בהשראת יין גמלא ברוט

כרקע לתחושת הרגש הנבחר, נבחרו תמונות מרהיבות של נופים והתרחשות ברחבי רמת הגולן, מרביתן של צלמת רמת הגולן הנודעת – רינה נגילה. החיבור המיוחד הזה שבליבת הקמפיין, יוצר עבור יקבי רמת הגולן את השילוב הנכון שהם חיפשו בין יין, תרבות, ורמת הגולן – מקור יצירתם של היינות.

המטרה בקמפיין זה היא לגרום לצרכנים להתייחס ליין לא רק כאל חוויית שתייה מענגת וחברתית, אלא להבין ולחוות, ולו בקצת, את העולם הרחב שטמון בו, ונקשר סביבו.

בצמוד לרסום בעיתונות ובערוצי מדיה אחרים, תתקיים גם פעילות פייסבוק נרחבת, שתכלול תחרות לבחירת השירה הקצרה הטובה ביותר, שתלווה את היין השישי שיצטרף בעתיד הקרוב לקמפיין.

הגולשים יתבקשו לשלוח שירה קצרה, פרי עטם, על תחושת "התרגשות". עשרת הגולשים שיאספו את מירב ה"לייקים" בפייסבוק, יעלו לשלב הגמר בו יבחרו אנשי יקבי רמת הגולן את השיר הזוכה שייצג את היין הנוסף של הסדרה.  בנוסף, ייהנה הזוכה מחופשה זוגית בצימר בגולן ומסיור מיוחד ביקב.

כמו כן, יכלול המהלך גם שיתוף פעולה עם האייקון התרבותי "האוזן השלישית" ובמוקד- "האוזן בר", ומגוון פעילויות בחנויות יין ובמסעדות נבחרות וכן השקת מארז גמלא חגיגי ומעוצב, שיוצע במהדורה מוגבלת לקראת חגי תשרי.

Whatever Happened to Gamla?

בינתיים, בארצות הברית, השיקו לפני כמה חודשים יקבי רמת הגולן מותג חדש, שהוא למעשה יינות גמלא, תחת השם Gilgal. קוראי ה- Wine Spectator  יוכלו כבר למצוא את המודעה הראשונה לפרסום היין, שיצאה בגליון החדש של המגזין החשוב.

הצורך להשיק יינות גמלא תחת השם Gilgal נבע מכך שלאחר שנים ארוכות תם חוזה ההפצה של היינות עם חברת ההפצה האמריקאית, שלמרבה צערם של יקבי רמת הגולן, היתה בעלת הזכויות על השם Gamla בארצות הברית. התוצאה היא שהמותג – שזכה בינתיים לעיצוב חדש – נמכר עדיין תחת השם הזה, כאשר בבקבוקים יינות משל יקבים אחרים, ביניהם יקבי כרמל, למשל. העניין הרגיז בשעתו את אנשי יקבי רמת הגולן, לא מעט בגלל שהמותג – עדיין – מזוהה איתם, בעוד שהיין שבבקבוקים אינו בהכרח שלהם.

של מי היין הזה לעזאזל?

גמלא בארצות הברית: התווית תווית עשיו והיין?

Gilgal מציג את רוג'ום אל הרי – 'גלגל רפאים' שבגולן. סדרה של מעגלים קונצטנריים מהתקופה הכלכוליתית, שהיו כנראה קבר.

דף הבית של אתר Gilgal

דף הבית של אתר Gilgal

סכמה של הרוג'ום מעטרת את בקבוקי הסדרה, שבה בינתיים יש שלושה יינות בלבד: מרלו, קברנה סוביניון וגלגל ברוט – למעשה גמלא ברוט. "הכוונה," אמרה לי היום ענת לוי, מנכ"לית יקבי רמת הגולן, "היתה לפנות עם המותג הזה לקהל צעיר יחסית, שרוכש יינות בטווח מחירים של 15 – 18 דולר, ויעניין אותו הסיפור היחודי והמרתק – והמסתורי – של גלגל רפאים." המותג עוצב על ידי חברה אמריקאית, על פי בריף, מידע וחומרים שונים שסופקו לה על ידי היקב, כאן בארץ.

שגיא קופר
פורסם בקטגוריה יין, עם התגים , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.