רוברט פרקר מנער את (עולם) היין

פאנלים וולטאיים ליקב או לבית

בימים האחרונים מתבהרת התמונה לגבי עתידו של ה- Wine Advocate: שורה תחתונה? "come cheri, עוברים לסינגפור"

למעלה מ- 34 שנים שרוברט פרקרמנהל את הממלכה שלו בעצמו, ממשרד ליד ביתו שבמרילנד. לאחרונה, כך הוא אומר, הוא קיבל הצעה שלא יכול היה לסרב לה מקבוצת משקיעים צעירים – אנשי מחשב והייטק – מסינגפור. ה- Wine Advocate, פרסום היין החשוב והמשפיע ביותר בעולם (לצד המרקקה היומית, כמובן), יעביר את משרדיו לסינגפור תחת עורך חדש ובפורמט שונה לגמרי.

רוברט פרקר מנער את (עולם) היין 1

ליזה פרוטי בראון MW (צילום: יח"צ)

פרקר יעביר את המושכות לליזה פרוטי-בראון MW, שחיה בסינגפור, אך ישאר בתפקיד היו"ר של הווין אדבוקט. המהדורה המודפסת של הריוויו לא תופיע יותר, וככל הנראה 50,000 המנויים, שמשלמים משהו כמו 75$ עבור קבלת הדו-שבועון, יאלצו להסתפק במהדורות אלקטרוניות. "אולי נציע להם קינדל", אמר פרקר בראיון ל- WSJ. בנוסף הוא אמר בדף הפייסבוק שלו ובראיון ל- WSJ, שמטבע הדברים – גם בגלל זהות ואופי המשקיעים – הפרסום ירחיב את הכיסוי העולמי שלו, ולא יסתפק יותר בדגש הצרפתי שהיה לו עד היום. בנוסף, הוא יתחיל לקבל פרסומות – אך לא מגופים בעולם היין (בשונה מהמרקקה היומית, שלא אכפת להם לקבל פרסומות מכל מי שמשלם), ויהיו טעימות וירטואליות וגם תוכנית בשם Icon Wines.

אין ספק שהשינוי הוא שינוי משמעותי. זה לא כל כך ענייני הפרינט ל- PDF או הדגשים על עולמי, כמו המעבר מזרחה, לסביבות סין. זהו שוק גדול, שמתחיל להתפתח ולהתעניין ביין ובמשקאות. בעוד ששוקי אירופה שוקעים – ואין מה לעשות, זאת התמונה העגמומית – וארצות הברית מתכנסת עוד יותר בצריכה של מקומי, השוקים של אסיה עולים, עם כח השקעה רב יותר. נכון, ההבנה עדיין לא שם – ורק לפני כמה ימים עלו בטעות (?) בולדוזרים על שאטו שנקנה על ידי איש עסקים רוסי – אבל המזרח והדרום עולים, בשעה שהמערב והצפון שוקעים…

שגיא קופר
פורסם בקטגוריה יין, עם התגים , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.