מדד המחירים לצרכן: פופקורן בקולנוע

פאנלים וולטאיים ליקב או לבית
מדד המחירים לצרכן: פופקורן בקולנוע 1

סליחה, כמה זה קילו? (צילום: מיקרוסופט)

אני לא יודע מה פתאום המדינה הזאת קפצה על מחירי החלב. יש לכם מושג כמה הייתם משלמים, לו הייתם רוצים לקנות קילו פופקורן בקולנוע? קבלו את המוצר היקר ביותר בישראל

הבת שלי חזרה השבוע מהקולנוע (בקניון הגדול בפתח תקווה). "אתה יודע כמה עולה קופסא בינונית של פופקורן? 24 – 40 ש"ח (לדלי גדול). כוס קולה – קטנה בנפחה מבקבוק (לטענתה, לא בדקתי), עולה יותר מעשרה שקלים, "וזה הרבה פחות מכוס קולה, כי הם ממלאים לך אותה בקרח, ולקולה יש טעם של מים…"

פופקורן בקולנוע

פופקורן בקולנוע. ב-80 השנים האחרונות, מחיר כרטיס קולנוע בארה"ב פחות מהוכפל. מחיר הפופקורן? מ- 25 סנט, עלה ל- 4 דולר ויותר. (צילום: מיקרוסופט)

עשיתי חשבון קל:

 

משקל ספל של גרגרי תירס תפוחים הוא שמונה (8) גרם. במכל בינוני של פופקורן – 24 ש"ח – נכנסים שלושה ספלים של פופקורן. ארבעה, אם אני רוצה להיות נדיב. כמה זה במשקל? 32 גרם.

אתם יודעים כמה זה במונחים של 1 ק"ג? 750 ש"ח, לקילוגרם של פופקורן. ואני לא רוצה לחשוב כמה תירס לפופקורן אפשר לקנות במחיר הזה – ולקבל ממנו תפוח. בטח משהו שיספיק להגיע לירח, אם יעמידו פופ על פופ…

רוצים לדעת מה אתם יכולים לקנות ב- 750 ש"ח?

אני קונה במחיר הזה 10 ק"ג שרימפס, 10 ק"ג בשר אדום משובח ומשהו כמו 14 – 15 ק"ג פרגיות. ב- 750 ש"ח אתם יכולים לקנות יותר מ- 80 ק"ג עוף ואם אתם ממש בעניין של פינוקים, אתם יכולים לקנות 23 גרם של זעפרן ספרדי מעולה. הכמות הזאת, אגב, תספיק לכם לשארית חייכם.

 

האם זה נכון שפחות אנשים הולכים לקולנוע, ושעלויות התפעול של האולמות גדולות יותר? זה נכון. בקיץ זה נכון פחות, אבל עם כל המסכנות, בתי קולנוע וקומפלקסים גדולים נפתחים כל כמה שנים. כנראה שלגדולים לא כל כך נורא.

מחירי הפופקורן באולמות קולנוע בעולם כולו הם שערורייה. הסקירה שעשיתי בגוגל על העניין הזה מגלה מאמרי זעם מטורפים במקומות רבים: בבריטניה התפרסם רק עכשיו מאמר על מחירי הכיבוד בקולנוע. אתם רוצים לעשות השוואה בין המחירים שם לאלה שאצלנו, ולמשכורות שמרוויחים בשתי המדינות?

בארצות הברית, דווקא ב- Ad Age, שלרוב הוא אינטיליגנטי (עד כמה שתעשיית הפרסום היא כזאת), מאמר ארוך למדי מנסה להאשים את מחירי הפופקורן הממריאים בעליית מחירי הנפט, שבתורם מעלים את מחירי התירס בארצות הברית… מספיק להסתכל בתגובות למאמר ההוא, כדי להבין שאף אחד שהולך לקולנוע לא מקבל את ההסברים שלהם ברצינות.

חבר הכנסת שאמה פרסם לפני שנה הודעה שהוא הולך להגביל בחוק את המחירים שניתן לגבות באירועים המוניים, במקומות שלא מאפשרים להכניס אוכל ושתייה. שמעתם על החוק הזה? שמעתם מה קרה לו? גם אני לא.

אז הנה, מצאתם את מוצר המזון היקר ביותר בישראל: פופקורן של בתי קולנוע.

אגב מחאות צרכנים וכל מיני כאלה? חיפוש "פופקורן בקולנוע" בגוגל, יעיד שאת הישראלים מטרידות יותר שאלות של כשרות, הלכה וקלוריות, הרבה יותר מאשר שאלת המחיר. הנה לכם הדרך שאנחנו צריכים לעבור עד "חרם צרכנים".

 

 

שגיא קופר
פורסם בקטגוריה אוכל, תהיות שונות, עם התגים . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

2 Responses to מדד המחירים לצרכן: פופקורן בקולנוע

  1. מאת ליאור‏:

    שגיא, כנראה שמישהו חוץ ממני קורא את הבלוג

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4107006,00.html

כתיבת תגובה

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.