חידושי יין ב- Israwinexpo

פאנלים וולטאיים ליקב או לבית

לצד המציגים הוותיקים, יש גם כמה דברים חדשים בתערוכת היין, מכיוונים בהחלט בלתי צפויים

כרמי לבנשטיין, מי שהיתה עד לאחרונה מנהלת השיווק והיועצת האסטרטגית של 'ברקן' וסגל, עומדת עכשיו מאחורי "שפיץ": סדרה של משקאות יין ויין בריכוז אלכוהול 6% ובטעמי פירות שונים. המוצר הראשון בסדרה הוא שפיץ מוסקטינו – יין לבן מוגז עדין שעשוי ממוסקט אלכסנדרוני. לבנשטיין מתארת אותו כ"'קל ומרענן, ומתאים לשתיה יום-יומית ולארועים חגיגיים."

חידושי יין ב- Israwinexpo 1

שפיצים: משהו קל 'על יד'

מסתבר שמוסקטינו הוא העניין עכשיו במדינות כמו ארצות הברית וגם בבריטניה: החיפוש אחרי טעמים קלים, אלכוהול נמוך ומחיר נמוך מביאים רבים מאוד אל היינות האלה, שמתחרים במוסקטו ד'אסטי ויינות אחרים.

לצד המוסקטינו, מציעה הסדרה ארבעה משקאות יין. משקאות שמכילים גם הם 6% אלכוהול. שניים שמבוססים על יין לבן – בטעמי אננס וליים – ושניים שמבוססים על יין אדום – בטעמי אפרסק ואשכולית אדומה. גם פה, הרעיון הוא לתת לקהל משקה קל, מרענן וכזה שיכול לשמש במסיבות ואירועים קלילים.

כל היינות מיוצרים ביקב ירושלים, עם היינן פטריק חבבו (כשרים, גם לפסח). המחירים? 35 ש"ח למוסקטינו, ו- 30 ש"ח למשקאות השונים. כל הבקבוקים הם בקבוקי מבעבעים קלאסיים, עם 'רדידות' (קפסולות) זהובה או שחורות-כהות.

ופטריק חבבו שותף גם למיזם החדש השני: Sito. השותף שלו שם הוא לא אחר מאשר אלחנן שור –מנהל השיווק של יקב ארזה, ובן המשפחה. לפני זה אבל, שניים שלושה גדג'טים שנחתו אצלי, ונראים מעניינים:

מאיר חייקין, היבואן של WineKeeper ואיש שכבר יש לו נסיון של כמה וכמה שנים בעולם היין בארץ, כבר החל לשווק כאן את הדברים הבאים: Soiree – מעין פיית חדרור חדשה, עשויית זכוכית. היא מזכירה כדור פחוס שבתוכו 'שפיצים' שמכריכים את היין לעבור סוג של ערבול ואוורור. המחיר הוא 99 ש"ח, נמוך ממחירי אביזרים דומים, וזהה למחיר בחו"ל.

עוד הוא יציג את ה- go cool: תיק שקוף, שבתוכו 'בועות' של ג'ל. מניחים במקפיא לחצי שעה, והג'ל קופא. מכניסים בקבוק יין והתיק שומר על קרירות הבקבוק ואפילו מוריד את הטמפרטורה שלו בכמה מעלות. רעיון משובח להצטיידות לקראת הקיץ. מחיר? 35 ש"ח.

לסיום – Wine Gift Bag: שקיות מבריקות, במבחר צבעים ו'מבריקויות', שבוניות להכיל בקבוק יין יחיד. הרעיון? יש להן סרט, שאותו מותחים, כדי לסגור לאריזת מתנה. חמוד ביותר ומתאים לבקבוקי בורדו ובורגון. 6.90 ש"ח לשקית בודדת, שמגיעה באריזה.

ובחזרה לענייני פיליפ חבבו – וליין

שור וחבבו, בהתיעצות עם פיליפ ליכטנשטיין, יינן 'ארזה', גיבשו קונספט דמוי נגוסיאן ליינות יבוא נגישים – וכשרים. הרעיון הוא להביא יינות מאזורים שונים בעולם, כאלה שיש להם אפיון יחודי ומתאימים למאפיינים ה'טרואריים', ולהגיש אותם תחת סדרה אחת, במחיר שווה לכל נפש. שור, שמשמש מנכ"ל השותפות החדשה (סיטו), אומר ש"רוב רובם של צרכני היין לא מכיר יינות איכותיים מהעולם. אני מאמין שכל חובב יין צריך להכיר יינות מאיזורי יין חשובים כבורדו וריוחה." חבבו מוסיף ש"בפעם הראשונה בישראל הבאנו יינות מהעולם בדגש על האזור והמאפיינים הייחודיים לו… היינות מייצגים באופן מובהק את הטעמים האופייניים של אזורי היין הידועים בעולם: קיאנטי מאיטליה, בורדו סופריור מצרפת, ריוחה מספרד וסוביניון בלאן ניו זילנדי מחבל מרלבורו המפורסם. בחרנו בכל אזור את היקב המתאים ביותר כדי ליצור את היין האופייני ביותר לאזור".

כמובן שעניין הנגוסיאן הבינלאומי לא חדש לישראל: דורון יצחקי ומיזם "פיוז'ן" כבר עשה דבר דומה לפני כמה שנים, רק ששם הוא משמש כיינן, ומייצר יינות מקומיים לחיך הישראלי, ובהתאמה לו, כיינן. כאן, הבחירה היא בחירה של יינות נטו, אם אני מבין נכון (כל עוד הם כשרים – הבדל נוסף). הבדל גדול נוסף הוא המחיר: 65 ש"ח ליינות Sito, בהשוואה למחירים גבוהים יותר של 'פיוז'ן".

אחד הדברים הנוספים שמאוד אהבתי הן תוויות היין של Sito: העבודה היא של שגיא יהוד, מסטודיו Brandland של פובליסיס. יהוד עשה גם את התוויות והקונספט של תל ארזה, אבל העבודה הזאת צבעונית, מרשימה ונכונה יותר בעיני. שאפו.

מה עוד חדש?

יקב בשם 'ארפי', שחתום עליו אוליביה ארפי, שמקום מגוריו ככל הנראה ברעננה… השמועות אומרות שהיקב לקח מתחם גדול למדי בתערוכה, ויציג בה שני את שני היינות הראשונים שלו, מבציר 2010, או סמוך לכך.

מלבד זה – לרוב מדובר ב'חשודים הרגילים'.

ישראויין אקספו – 22-23 לחודש. 21 לחודש-  לשוק המקצועי. כל הפרטים – כאן.

צילום "SITO" – יורם אשהיים. השאר – יח"צ.

שגיא קופר
פורסם בקטגוריה ארועים ותחרויות, יין. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

1 Response to חידושי יין ב- Israwinexpo

  1. פינגבאק: SITO: יינות חו"ל כשרים | יין בירה ואלכוהול - שגיא קופר: המרקקה היומית - The Daily Spittoon by Sagi Cooper

כתיבת תגובה

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.